Krāsainā fotogrāfijā redzams dzelzceļa līnijas Valka – Ipiķi robežstabs. Tā lielums ir 15 x 15 cm, ar Latvijas ģērboni. Šādi stabiņi atrodami arī platsliežu dzelzceļa posmā Rīga – Valga (Valkas pusē).
Būvējot dzelzceļus, bija nepieciešamas atsavināt zemi. Pēc dzelzceļa līnijas virziena nospraušanas dabā un šī virziena apstiprināšanas, dzelzceļu mērnieki veica līnijai nozīmētās zemes platības uzmērīšanu, norobežojot to dabā ar noteikta parauga robežu stabiņu (melnbaltā fotogrāfija). Pēc I Pasaules kara dzelzceļu vajadzībām atsavinātās zemes robežstabiņi daudzās vietās bija pavisam iznīcināti vai nozuduši. Šīs robežzīmes varēja atjaunot tikai pēc dzelzceļu nekustamo īpašumu plāniem, kas vienīgie tika uzskatīti par tehniski un juridiski pareiziem.
Starpkaru periodā vidēji uz katru dzelzceļa līnijas km atsavināja 2 – 3 atsevišķas zemes vienības. Kad ar atsavināmās zemes īpašniekiem tika panākta vienošanās par zemes cenu, tika slēgti līgumi. Saskaņā ar 1936./37. gadā veikto Latvijas valsts dzelzceļu inventarizēšanu, visa dzelzceļu vajadzībām zemes kopplatība bija 17060 ha un šīs zemes vērtība, pieturoties pie vietējām zemes cenām, bija 22,4 miljonu latu apmērā.
Apskates objekts iekļauts TAKĀ: Pa Valkas bānīša pēdām
Objekta iesniedzējs: Ilze Gaile, Edgars Gaile
Latvijas kultūrvides TAKAS kurators Vidzemes reģionā: Gunta Romanovska