Atbildes, kuras tu meklē

J. Ivanova 14. simfonija, 1. daļas pamattēma

Četrpadsmitā simfonija Sinfonia da camera (1971) re minorā. Dziļi izjusts trijdalu cikls liriski psiholoģiskā raksturā. Stīgu orķestra skanējums atgādina baroka laika concerto grosso - pirmās daļas plūdumā autors mazāk risina sonātes formas kolīzijas, vairāk lietojot polifonus attīstības paņēmienus. Lejupejošai sākuma tēmai paralēlos septakordos ir epigrāfa loma - līdzīgi citām simfonijām, pati svarīgākā doma tiek atkārtota arī cikla beigās. Pirmās daļas vidusposms ir dramatiskas trauksmes piesātināts ar vairākām liriskām kulminācijām. Reprīzē pamattēma atgriežas un noslēdz attīstību klusinātā skumjas samierināšanās noskaņā.

© Anita Miķelsone. Izdevniecība Musica Baltica, 2005.
Skatīt arī: